Leta i den här bloggen

29 januari 2010

Årets största spinngädda.


foto: Rasmus Ljungqvist

Normalt brukar jag inte kopia andras martrial så som jag gjort här, men jag måste få visa en kille med den största gädda jag set på många år.
Jag måste gratulera honom här på min block, se foto och njut.

Tobias, fångade årets största spinngädda på 16,5kg.
Aktuell med en enormgädda på 16,4kg 126cm, nedan delar Tobias med sig, i egna ord, av sin fångst, utrustningen och bete.

Vi börjar med utrustningen;
Lina: Strike Wire Extreme 0,36mm, grå
Spö: St. Croix Triumph 7’
Rulle: Ambassadeur 5601 C3 ”vinkelslip edition” med ”palm”-gaveln avsågad till hälften för skönare grepp
Plats: Götaland

Tobias Fränstam från Södertälje delar med sig av sin enorma gädda som är den största spinnfångade gäddan sedan 080419. GRATTIS (Enligt Brugård på Sportfiskarna)

Mer läsning om Tobias finns på http://www.fiskenyheter.se/nyheter.php?id=407

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar