Leta i den här bloggen

03 augusti 2009

När är man fritidsfiskar?


Jag fick en fråga som är knivig att förklara ”vad är och när är man fritidsfiskar” SVAR! för mig är man fritidsfiskar när man inte har det som yrke, men är man fritidsfiskar när man fiskar med garn från båt?

Jag hävder att riktiga fritidsfiskar är när man står med ett metspö i handen, men det ska inte vara en hemlighet jag ofta har tänkt man skulle sätta ett mindra garn när man står vid kusten och fiskar ändå.

En fritidsfiskar med båt och garn är fusk, för om du få 30 lax i veckan – har man plats med dom i sin frysskåp, nej - jag vet ett par som kallar sig fritidsfiskar och har båt, dom avsätter sin fångst till en lokal restaurang och då är gränsen mellan yrkesfiske och fritidsfiske borta, så riktiga fritidsfiskar är när man står med ett spö i handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar