Leta i den här bloggen

05 maj 2009


I dag var jag på sportfiskegiganten i Malmö och inhandla ett nytt ultralätt spö och rulle, vid hemkomsten fick jag fixa ett par saker som har med mitt jobb att göra, men det var svårt, man vill jo testa sina nya grejer man köpt.

Kl: 21;oo bar det iväg till hamnen för att testa mitt nya spö, inte för att få fisk, men endast för att testa mitt nya spö, på platsen stod där en äldre man på ca 65 - 70 år på stenarna, jag fick en kort samtal med honom och placera mig bredvid honom, kort efter hör jag ett plask, gubben var ramlet i vatten, (ca 170 m djupt) när han ska i land tar jag ett foto med mobilen, han blir fly förbandet på mig när jag sen ville hjälpa honom, förbandet att jag tog ett foto på honom för jag erbjuder honom hjälp.

Ingen skada, ingen döda – jo kanske gubbens stolthet, men efter att han packet ned sin utrustning i bilen kom han och gav mig en påse med horngäder (9st.) han fick se det foto jag hade, men där syntes ingen, det var för mörkt att ta foto med mobilen så vi fick ett bra skratt tillsammans sen stod vi en stund och ljuger om dom stora fångster vi fått, men ingen har set.

Va tror ni jag förklarade min fru vid hemkomsten när jag slänger 9 horngäder på diskbänken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar