Leta i den här bloggen

09 maj 2009


I går var jag i staden och handla med min fru, Trelleborg är ett riktigt skvallersamhälle här har man har kontroll på varandra och vet vem är vem så det dröjde inte så länge för jag bliv kontaktat av en kvinna jag kände flyktigt, hennes barnbarn fyller år om tre veckor och hade varit med på en fisketur vi hade i samarbete med Trelleborg kommun för två månader sen och nu skulle han få ett fiskespö med rulle, frågan var behöver det vara så dyrt?

Svar – nej det behöver inte bli dyrt om man vill testa om fritidsfiske är det man vill – så för man köper en stor fiskeutrustning rekommendera jag man gå på ett av dom stora varuhus som finns i staden, här finns utrustning för ca 250:- 300:- och den utrustningen kan man få fisk med.

Vill man sen offra flera pengar på utrustning kan man ta sig till Malmö, personlig går jag till en butik som kan allt inom fiskeutrustning till fritidsfisket dom finns på Internet http://www.sportfiskegiganten.se/

Jag kan rekommendera dock först ungdomar - gå med i Trelleborgs fiskeklubb, här kan man låna utrustning och testa sin kunskap i fiske för man slänger pengar på en fiskeutrustning.

Lycka till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar