Leta i den här bloggen

24 maj 2009

Nu är det slut med Bjeverödsdammarna.


Jag skulle till Danmark i lördags, men så blev det inte så min fru och jag bestämde att Bjeverödsdammarna skulle få en ny chans med mitt nya spö, men oturen var med mig, på andra kastet gick spötoppen av, 1000:- att helvetet tänkte jag.

Då jag var så dum att endast ta med ett spö var paniken nära, hade jag verkligt kört i 1½ tim och betalt 1oo: - för ett fiskekort - för att sen köra hem efter fem minuter.

Efter att gått runt dammarna var där en som tyckte synd om mig, för 50:- fick jag köpa ett spö av honom - det var inte det bäste spö, men det fick duga när man är så dum att endast ta med ett spö, fick jag fisk den dag – svar nej – ingen av dom 19 personer som var där under tiden jag var där fick fisk och jag var den sista som gick hem – då var kl. 21:30 och 11 timmers fiske var slut för mig, jag har sagt det för – nu är det slut med Bjeverödsdammarna.

Fiskevärden påstod man satt ut 110 Regnbågar på tisdagen – för 5 dagar sen, frågan på platsen – var är fisken, inte ens flugfiskar fick fångst, en hade inte fått fisk på 3 dagar och han hade löst årskort till ingen nytta sa han.

Nej Bjeverödsdammarna är under förfall, håll i nätet som ska hålla rovfisk ute och Regnbågarna i dammarna, man skulle aven rensa för alt sjögräs som har gjort den ena dam fullständig värdelöst att fiske i, där näst se till att rensa kanterna runt dammarna för vass, nu är det svårt att ta in sin fångst.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Upptäkte din blogg eftersom jag sökte på Bjeverödsdammarna.
    Det är så här att jag har fiskerätten för Bjeverödsdammarna. Jag har tagit över vattnet för jag tycker den förre arrendatorn har misskött sitt jobb grovt! Fisket i Bjeveröd har blivit mycket sämre dom senaste 5 åren. Men nu har jag tagit över och det kommer bli mycket mycket bättre. Visst det kommer inte bli perfekt direkt men jag ska jobba för att det ska bli bra igen.
    Hoppas jag kan locka tillbaka dig.

    Mvh Conny Lack

    www.bjeverod.n.nu

    SvaraRadera