Leta i den här bloggen

03 maj 2009

Regnbågsfiske i Bjeveröd.


I Fulltofta Strövområde vid östra Ringsjön finns Bjeverödsdammarna här var det säkrat man gick hem med minst en Regnbåge för i tiden, men dom två senaste år undra jag om där finns fisk i dammarna med undantag den dag man utsätter Regnbågar i dammarna.

Under två dagar fredag – lördag var min fru och jag och fiskade i Bjeverödsdammarna, på två dagar var där ca 60 personer som försökte att få fisk, men nej ingen fisk eller var där! en dansk familj på 12 personer kom på lördagen - dom hade inte löst fiskekort, men satta sig och mete med mask - en gädda blev det på ca 3 kg, frågan är – var kom den gädda ifrån och finns där flera? kommer jag att rekommendera Bjeverödsdammarna? Ja men endast den dag man utsätter Regnbågar i dammarna, varför betala 100:- per. persson eller som för min fru och mig 400:- för att se tjuvfiskar få en gädda som inte ska finnas i dammarna, så inga flera fisketurer Bjeverödsdammarna i år, men vi hade tur med vädrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar